USKRSNUĆE FIZIČKOG ILI DUHOVNOG TIJELA!?
(2) USKRSNUĆE FIZIČKOG ILI DUHOVNOG!? NIRVIKALPA SAMADHI I USKRSNUĆE... (3) USKRSNUĆE FIZIČKOG ILI DUHOVNOG!? NIRVIKALPA SAMADHI I USKRSNUĆE (2) (4) USKRSNUĆE FIZIČKOG ILI DUHOVNOG!? NIRVIKALPA SAMADHI I USKRSNUĆE (3)
Počinjemo nastavak na temu uskrsnuća nekim značajnijim citatima iz Sv. Pisma Novog Zavjeta:
1. "Zaista kažem vam - reče i dalje - ima nekih ovdje nazočnih koji doista neće umrijeti dok ne vide kraljevstvo Božje kako je došlo u sili."
Mk. 9:1
2. "Uistinu velim vam, ima nekih ovdje nazočnih koji sigurno neće umrijeti dok ne vide Kraljevstvo Božje."
Mk. 9:27
3. "Zaista vam kažem: imaju neki među ovima što stoje ovdje, koji neće okusiti smrti dok ne vide sina čovječjega gdje ide u carstvu svojemu."
Mt. 16:28
4. "Jer tko hoće dušu* svoju da sačuva, izgubit će je, a ako tko izgubi svoju dušu* radi mene, naći će je."
Mt. 16:25
5. "Jer tko hoće spasiti svoj život**, izgubit će ga, a tko izgubi život** svoj radi mene i Radosne vijesti, spasit će ga."
Mk. 8:35
*duša i **život - ovdje označavaju ego-svijest (starog čovjeka, niži um) i u isto vrijeme Jastvo ili Atmu, jer kad potpuno očistimo dušu ostaje čista svijest - Jastvo.
POBLIŽE RAZJAŠNJENJE USKRSNUĆA
6. "Ali sad, Krist je uskrsnuo od mrtvih. On je prvenac umrlih. Budući da je po čovjeku došla smrt, po čovjeku dolazi i uskrsnuće mrtvih. Jer kao što u Adamu svi umiru, tako će u Kristu svi oživjeti. Svaki u svom redu: prvenac Krist, potom u vrijeme njegova dolaska, Kristovi pripadnici. Zatim će doći svršetak, kada preda - pošto uništi svako poglavarstvo, svaku vlast i silu - kraljevstvo Bogu i Ocu. Da, on mora kraljevati, dok "ne položi svoje neprijatelje pod svoje noge".Neprijatelj koji će posljednji biti uništen jest smrt, jer "sve je podložio pod njegove noge".A kad rekne:"Sve je podloženo", izuzima se, jasno, onaj koji mu je sve podložio. Kad mu bude sve podloženo, tada će se i sam Sin podložiti onome koji je njemu sve podložio, da bude Bog sve u svemu."
1. Kor. 15:20-28
7. "Ali netko će pitati: Kako uskršavaju mrtvi? Bezumniče! Ono što ti siješ neoživljuje ako ne umre. I ono što siješ nije lik koji će se pojaviti, već golo zrno, recimo, pšenice ili kakva drugog sjemena. A Bog mu daje lik kakav hoće, i to svakomu sjemenu njegov vlastiti lik.
Nije svako tijelo isto tijelo;...Postoje i nebeska i zemaljska tjelesa...Tako je i sa uskrsnućem mrtvih: sije se u raspadljivosti a uskršava u neraspadljivosti; sije se u sramoti, uskršava u slavi; sije se u slabosti, uskršava sa silom; sije se tijelo zemaljsko, uskršava tijelo duhovno.
Ako postoji zemaljsko tijelo, postoji i duhovno. Tako i stoji pisano: "Prvi čovjek, Adam, postade živa duša", a novi Adam životvorni duh. Ali ne dolazi prije duhovno, već zemaljsko; duhovno dolazi zatim. Prvi je čovjek od zemlje - zemljan; drugi je čovjek s neba. Kakav je zemljani, takvi su i svi zemljani; kakav je nebeski, takvi su i svi nebeski. I kako smo nosili sliku onoga zemljanoga, nosit ćemo i sliku ovoga nebeskoga.
Ovo, bračo, tvrdim: tijelo i krv ne mogu baštiniti kraljevstvo Božje; niti raspadljivo baštiniti neraspadljivo. Pazite! Kazujem vam tajnu: svi nećemo umrijeti, ali ćemo se svi preobraziti, u jedan hip, u tren oka, na glas posljednje trube...."
1. Kor. 15:35-52
8. Isus im odgovori: "Djeca se ovoga svijeta žene i udaju. Ali oni koji se nađu dostojni da budu dionici onoga svijeta i uskrsnuća od mrtvih, niti će se ženiti niti udavati. Oni neće moći više ni umrijeti, jer će biti slični anđelima. Oni su sinovi Božji, jer su sinovi uskrsnuća."
Lk. 20: 34-36
Naveli smo ove citate iz Novog Zavjeta koji govore sami za sebe, ali u kontekstu učenja Swami Narayananande i Univerzalne Religije možda se mogu bolje razumjeti. Tekstovi Svetog Pisma mogu se čitati i shvaćati višeslojno u ovisnosti o upućenosti, zrelosti i samom duhovnom iskustvu pojedinca. Pitanje Uskrsnuća koje se ovdje obrađuje tako dobiva jednu sasvim novu dimenziju, promatrano iz perspektive ostvarenja iskustva, a ne samo teološkog i teoretskog razmišljanja i vjerovanja. Ići ćemo postepeno korak po korak, obzirom da je tema vrlo delikatna i zahtjeva podrobniju analizu. U Novom Zavjetu nailazimo na mnogo metaforike, simbolike, parabola, usporedbi, ne bi li se značenje koje iza riječi stoji, što više približilo razumijevanju tadašnjih slušača i današnjih čitača.
"Tada ih je učio mnoge stvari u usporedbama...I nadoda: Tko ima uši da čuje, neka čuje."
"I on im reče: "Vama je saopćena tajna - kraljevstvo Božje, a svima ostalima prispijeva uopćeno u usporedbama, da dobro gledaju, a ipak ne vide, dobro slušaju , a ipak ne razumiju..."
"Mnogim takvim usporedbama, izlagao im je nauku, navješćivao im Riječ, onako kako su je mogli razumjeti; ali bez usporedaba njima ništa nije govorio, a nasamo je sve tumačio svojim učenicima."
Mk. 4:2,9,11,12,33,34
Vidimo kako je Isus mnoge stvari govorio u usporedbama, a ne direktno, jer ga ne bi uopće razumjeli. Bližim učenicima je mogao neke tajne objasniti u direktnom značenju, dok ga većina ne bi razumjela ili bi potpuno krivo shvatila i protumačila. Takove suptilne duhovne istine o kojima je Isus govorio u poučavao svoje učenike, se zaista moraju striktno duhovno razumijevati jer bi tjelesnim načinom razmišljanja potpuno promašili cilj. Teško je razumjeti nešto o čemu se nema nikakvog praktičnog iskustva, zato i postoje tolika različita tumačenja intrigantnijih dijelova Sv. Pisma, jer svatko razumije onoliko koliko je duhovno sazrelio. Isus mnoge stvari tada nije niti mogao govoriti jer..."Kad vam kazah zemaljsko, pa ne vjerujete, kako ćete vjerovati ako vam kažem nebesko?"
Iv. 3:12
Meni je jezik Novoga Zavjeta blizak jer sam četiri godine proveo s Pentekostalnim kršćanima, gdje je proučavanje Sv. Pisma jedna od najvažnijih stvari, ali njegovo razumijevanje je, kako sam već rekao, ovisno o stupnju duhovne zrelosti. Kako su oni vrlo isključivi, kao uostalom i većina ortodoksnih sekti, nisam se u mnogim tumačenjima s njima mogao složiti, jer je meni u mojoj nutrini u mom srcu odzvanjalo drugo univerzalno tumačenje koje nije nikoga isključivalo. To je i bio glavni razlog zašto sam morao prekinuti druženje s Pentekostalcima. Sa njima sam proveo divne trenutke u druženju, cjelonoćnim molitvama i, često, ne baš ugodnim raspravama, kada su me željeli uvjeravati da su samo oni na pravom putu i da samo oni i još tu i tamo neki, ispravno razumiju i tumače Sv. Pismo. To moje druženje s njima trajalo je od 1979 - 1982 g.
Svoju sudbinu sam zapečatio 1982.g. u Gyllingu u Danskoj, primivši inicijaciju od velikog indijskog askete, mistika, Yogija, mudraca, sveca, Sat-Gurua(istinskog duhovnog učitelja) Sri Swami Narayananande.
Swami Narayanananda rođen je 12.4.1902.g. u Coorgu u Indiji, a tijelo napustio 24.2.1988.g.Kada je imao 27 godina otišao je od kuće u potrazi za Bogom i duhovnim Učiteljem. Kada se našao sa svojim Učiteljem Swami Šivanandom Mahapurušom, direktnim učenikom jednog od nesumnjivo najvećih novovjekih indijskih svetaca-mistika, Sri Ramakrišne, neko vrijeme je živio u ašramu, obavljajući sve poslove koji su mu se davali i u isto vrijeme marljivo koristeći svaki slobodni trenutak za molitvu i meditaciju. Tako intenzivnim duhovnim radom (Sadhanom), vrlo brzo je sazrio do točke kada ga je njegov Učitelj blagoslovio i poslao da u osami pustinjačke kolibe podno Himalaya još više intenzivira duhovnu Sadhanu te da realizira Boga kroz iskustvo Nirvikalpa Samadhia.
NASTAVLJA SE !
O meni
- Vijnana
- Zagreb, Hrvatska
- Diplomirao na građevinskom fakultetu u Zagrebu,napisao dvije knjige: "Duhovni put i terapija", "U potrazi za izgubljenom srećom".Prilikom svog prvog boravka u N.U.YOGA ASHRAMU u Danskoj 1982.g., milošću svog svetog Učitelja, nakon dramatičnog egocida doživljava direktno iskustvo istine o Sebi. Detaljnije je to iskustvo opisano u postu pod naslovom"Moje direktno iskustvo Istine." Podučava praktičan put do ostvarenja trajnog duševnog mira kroz individualno upućivanje i grupne intenzivne seminare.
Nema komentara:
Objavi komentar